9 nõuannet sotsiaalmeedias tegutsemiseks

See, et sotsiaalmeedia on vallutanud maailma, ei ole üllatus. Paljud firmad jätavad endale veebilehe tegemata, sest neil on Facebooki või Instagrami konto ja sellest piisab. Kuidas aga tagada see, et sinu postitused töötaksid, et juuksur saaks tõepoolest kliente juurde ja haaraks tähelepanu.

Alusta algusest

Kui soovid, et sinu pilti laigitakse, mõtle enne postitamist, kas sulle endale meeldiks selline pilt. Vaata kindlasti, kas soengu viimistlus on täiuslik, juuksed läikivad ning taustal ei oleks midagi, mis seal olema ei peaks. Kõige parem on teha pilt heleda seina taustal.

Ära alahinda valgust

Kindlasti oled märganud kuidas profifotograafid sättivad alati valgust, et pilt tuleks perfektne. Sina tee nii, et leia (katsetamise meetodil) salongis see koht, kus tehtud pildid on kõige ilusamad ja kus värvid tulevad kõige rohkem originaalisarnased. Edaspidi tee soengupilte ainult seal. Kõige parem on muidugi loomulik valgus, aga sellega on nagu on, lihtsam on leida salongis sobiv koht.

Tutvustus peab tegema sind leitavaks

Sotsiaalmeedias väga pikka tutvustust lisada ei saa, esiteks on tähemärkide arv piiratud ning teiseks ei viitsi keegi seda lugeda. Selleks, et sind tõesti leitaks ja sinu juurde jõuaksid need, keda ootad, mõtle hästi läbi, mida sa kirjutad.

Alustada võiks sellest, et kirjutad üles põhimärksõnad. Näiteks: juuksur, soengud, punutised. Ning siis seo need sõnad tutvustuseks: „Juuksur mugavas kesklinnasalongis, kelle kireks soengud ja punutised“

Kasuta hashtage targalt

Esiteks peavad need olema seotud sinu ja sinu tegevusega ehk eesmärgiga saada tähelepanu ja kliente. Teiseks mõtle välja paar kindlat märksõna, mida alati kasutad. Nii saad kindlustada, et kui sinu hashtag otsingusse sisestada, tulevad välja sinu tööde pildid. Näiteks: #rebasereinusoengud

Kasuta ka geotagimist

Kui see, et sotsiaalmeediapostitustele lisatakse oma kodu asukoht on ääretult rumal tegevus, siis salongi asukoha näitamine on jälle väga tark tegevus. Kui inimesele meeldib sinu postitus, siis saab ta ühe klikiga teada, kus sa täpselt asud. Geotagimisel on palju võimalusi, saad lisada pilte salongist jne, kuid ole kindel, et sinu lisatud märge viib täpselt sinu salongi. Näiteks on juhuseid, kus väike näpukas märkis ära asukohaks kõrval oleva kontori, mis laupäeval suletud ning kui klient juuksurisse tulles hakkas täpsustama, kuhu minek, siis sai ta info, et äri on suletud.

Koduvideod on teretulnud

Otseülekanne või väike videolõik mõnest tegevusest on väga hea info edastamise võimalus. Näiteks pani üks juuksur üles video, kus ta katsetas uut lokipulka, mis oli alles turule sisenemas. Tulemuseks oli see, et veel enne, kui toode jõudis salongi, oli selle ostnud juba üheksa tema klienti. Kusjuures videos ta ei müünud seda vaid kirjeldas oma kogemust. Muidugi, kui soov on teha pikemat videot või filmi, muutub oluliseks kvaliteet, aga olulise info edastamiseks sobib ka telefonis olev tehnika. Ja veel, video peab olema täpselt nii pikk või siis lühike, et selle vaatamine ei muutuks tüütavaks.

Kommentaarid ja sõnumid

Mõnikord võib see tunduda väga tüütu, aga vasta kõikidele kommentaaridele ja sõnumitele. Seda ka siis, kui sa kliente ei registreeri läbi sotsiaalmeedia. Kui keegi soovib aega kinni panna, siis täna kirja eest ja suuna sinna, kus ta seda teha saab. Kui keegi kiidab või lisab oma arvamuse, siis vähemalt tunnusta seda st lisa laik. Kiituse puhul ei maksa punastada, tee sellest uus postitus ja oled lisanud oma lehele kliendikogemuse, mida usutakse rohkem kui nn tavalist teksti.

Kutsu tegudele

Sotsiaalmeedia kanalid kasutavad algorütme, millest sõltub suures osas see, kui suur hulk inimesi sinu postitust näeb. Kui suudad panna inimesed tegutsema, näiteks paned üles kask pilti ja uurid, milline neile rohkem meeldib, siis iga lisatud kommentaar tagab selle, et järjest rohkemad näevad seda postitust ning saavad sinust teadlikuks.

Ära unusta postitamist

Kui sul on sotsiaalmeedias konto, kus infoks on ainult see, et pühadeajal oleme suletud või viimane postitus on paar kuud vana, siis oled loonud endale tõeliselt negatiivse visiitkaardi. Kindlasti juhtub salongis või sinu töös iga nädal midagi, mida jagada.

Mõtle näiteks, et soovid osta uut arvutit ja internetist leiad kodulehe, mille pealkirkas on näiteks „viimased tehnikasaavutused“ ning lehel olev „uudis“ kannab kuupäeva 3.01.2013. täpselt nii näeb klient ka sinu lehte, kui seal midagi ei toimu.

Jaga uudist ka teistega!